اخبار

کمپین «خونه بمون، کتاب بخون» برای مقابله با ویروس کرونا

کمپین خونه بمون کتاب بخون

ویروس کرونا؛ فضای این روزها

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا در کشورمان، به یک موضوع حاد و بحرانی تبدیل شده، وظیفۀ تک تک ما این است تا این زنجیرۀ بیماری را سریع‌تر بشکنیم. از طرفی، اخبار زرد و منفی، روزهای سخت و نگران‌کننده هم مزید علت برای حال خراب روحی و روانی ما شده. البته که توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی را رعایت می‌کنیم، اما آیا راه حلی هم برای حال روانی‌تان دارید؟ آیا به همان اندازه که به فکر شستن دست‌ها و ماندن در خانه هستید، به فکر آسیب‌های روحی و روانی که این روزها می بینید هم فکر می‌کنید و به دنبال چاره هستید؟ ما در فروشگاه اینترنتی کتاب هافکو، بر آن شدیم تا این کمپین را راه‌اندازی کنیم.

همان‌طور که آلن دوباتن در کتاب اخبار می‌گوید، که ما روزانه بمباران اطلاعاتی می‌شویم و رسانه، تبدیل به یک بازی شده است؛ در صورتی که روزانه زمان زیادی را پای اخبار بگذاریم، در دراز مدت، مسخِ بازی رسانه‌ای شدیم. قبلاً در مقالۀ مسخ چیست؟ که اشاره‌ای به کتاب مسخ کافکا دارد، دربارۀ مسخ شدن توضیح داده بودم. آیا این روزها شبیه به یک نوع مسخ‌شدگی نیست؟ بهتر نیست با خانه ماندن و عمل به توصیه‌های بهداشتی، این زنجیرۀ شیوع ویروس کرونا را بشکنیم و این مشکل را تبدیل به یک فرصت کنیم؟

مشکلات روانی و آسیب‌های که در روزهای ماندن در خانه ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد، پوشیده بر هیچ‌کس نیست. اما ما در فروشگاه اینتنرتی کتاب هافکو، بر آن شدیم تا راه حلی برای بهبود حال روحی و روانی مان پیدا کنیم.

راه حل این روزها چیست؟

قطعاً در خانه ماندن و عمل به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی و دوری از اخبار زرد و منفی، اولین قدم در بهبود شرایط فردی است. همینطور «رفتن بی‌مورد به فضای بیرون از خانه» یا «سفر کردن»، احتمال سرایت را بیشتر می‌کند. پس در اولین گام، از این دو مورد شدیداً پرهیز می‌کنیم.

آهنگ گوش دادن، برطرف کردن بدهی‌های فنی که شامل کارهای عقب‌افتاده می‌شه، شروع کردن یک سریال یا فیلم دیدن، گذراندن یک کورس آنلاین، کتاب خواندن، یادگیری یک زبان جدید، یاد گرفتن یک مهارت جدید، آشپزی کردن، ورزش در خانه و … از کارهایی هست که می‌توانیم این روزها انجام بدهیم. حتماً شما هم ماه‌ها منتظر فرصتی بودید تا تعطیلاتی پیش بیاید و بتوانید کارهایی که برنامه‌ریزی کرده بودید را به مرحلۀ اجرا برسانید. الان دقیقاً همان زمان است! پس شروع کنید.

حتماً شما هم در این روزها، کتاب‌های کوری و بینایی اثر ساراماگو یا طاعون آلبر کامو را به مراتب شنیده‌اید. کتاب‌هایی که با خواندن آن‌ها، احساس می‌کنید که تاریخ در حال تکرار است. شاید بیراه نباشد، اگر بگوییم که چیزی جز کتاب، نمی‌تواند به آگاهی و دانش شما اضافه کند. پس همه باهم، با جایگزین کردن کتاب به جای اخبار منفی و زرد، و دعوت دوستان‌مان به کمپین «خونه بمون، کتاب بخون»؛ شرایط را بهتر از گذشته می‌کنیم و این روزهای دلگیر را، به روزهای ارزشمند تبدیل می‌کنیم.

کمپین «خونه بمون، کتاب بخون» هافکو

تیم هافکو، در راستای حفظ سلامت روحی شما، بر آن شد تا با شروع کمپین «خونه بمون، کتاب بخون»، کتاب‌خوان‌ها را تشویق به در خانه ماندن کند و انگیزه‌ای باشد برای معرفی و “خواندن کتاب‌های جدید”، به عنوان یکی از سرگرم کننده‌ترین و بهترین فعالیت هایی که هر شخص می‌تواند انجام دهد.

این کمپین از طریق اینستاگرام هافکو برگزار می‌شود. برای شرکت در این کمپین به صفحه hafco.ir@ در اینستاگرام مراجعه کرده و شرایط دقیق شرکت در کمپین را مطالعه کنید. پس از پایان کمپین، به ۵ نفر از برندگان به قید قرعه، به هر شخص یک کتاب به انتخاب شخص از طرف فروشگاه اینترنتی کتاب هافکو هدیه داده می‌شود.

۱۰ درصد تخفیف بیشتر برای تمام کتب غیر تخصصی هافکو

در کنار این کمپین، ما در فروشگاه اینترنتی کتاب هافکو، تصمیم گرفتیم تا ۱۰ درصد تخفیف بیشتر را بر روی تمامی کتاب‌های عمومی مانند رمان و داستان، شعر و ادبیات، کسب و کار، کودک و نوجوان و… اعمال کنیم. شما می‌توانید هم‌اکنون، کتاب‌های خود را تا تاریخ 15 فروردین با کد تخفیف stayathome با ۱۰ درصد تخفیف بیشتر خریداری کنید. هافکو، سلامت و آرامش روحی روانی شما را اولویت خود قرار می‌دهد و در این راستا، یک قدم کوچک برای بهبود اوضاع گام برمی‌دارد. با تشویق دوستان‌تان برای شرکت در این کمپین، شما هم نقشی برای بهبود شرایط داشته باشید. همگی با یکدیگر، این روزهای دلگیر را به پایان می‌رسانیم و بار دیگر، روزهای شاد و زندگی را تجربه خواهیم کرد.

نوشته های مرتبط

2 فکر در مورد “ کمپین «خونه بمون، کتاب بخون» برای مقابله با ویروس کرونا

  1. alikhani98 گفت:

    عالی بود تشکر از سایت خوبتون

    1. hafco گفت:

      ممنون از بازدیدتان از هافکو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *