روانشناسی, سبک زندگی

زوج ها «مردان مریخی، زنان ونوسی» را بخوانند

مردان مریخی زنان ونوسی

جان گری نویسنده کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی معتقد است تفاوت‌های مردان و زنان آن‌قدر زیاد است که گویی هر یک از سیاره‌ای متفاوت آمده‌اند. جان گری معتقد است مردان و زنان سال‌ها در کنار هم زندگی کردند و به مرور زمان از یاد بردند که از دو سیاره مختلف آمده‌اند و با هم تفاوت‌های زیادی دارند و این تفاوت‌های آن‌هاست که آن‌ها را به هم جذب می‌کند اما همین تفاوت‌ها به وجود آورنده مشکلات است مشکلاتی که امروزه در زندگی زناشویی به کرات دیده می‌شود. برای داشتن زندگی مشترک فارغ از هرگونه گله و شکایت، درک این دیدگاه جدید امری ضروری است، زیرا اگر بدانید مهم‌ترین خواسته همسر شما چیست، تمام توان خود را به کار خواهید بست تا به گونه‌ای از او حمایت کنید.

داستان پیدایش کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

جان گریجان گری در مقدمه این کتاب داستانی واقعی از زندگی خود را بیان می کند. او می گوید یک روز که با همسرش مشغول جر و بحث بود به این موضوع پی می برد که اکثر تنش های رابطه ناشی از نادیده گرفتن تفاوت های زن و مرد ناشی می شود. به همین دلیل هفت سال را به تحقیق و پژوهش در این زمینه می پردازد و نتیجه را در قالب کتاب حاضر منتشر می کند.

کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی یکی از پرفروش‌ترین کتب چند سال اخیر در زمینه‌ی روابط زناشویی و شناخت جنس مخالف بوده که به 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

مروری مختصر بر چند فصل کتاب

فصل اول: مردان مریخی و زنان ونوسی

بپذیریم که مردان از مریخ و زنان از ونوس آمده اند و ملزم به داشتن تفاوت هایی هستند.

فصل دوم: آقای همه فن حریف و کمیسیون اصلاح خانواده

غالبا بیشترین شکایت زن ها از مردها این است که شنونده خوبی نیستند. و در مقابل بیشترین گله مردها این است که زن ها همیشه سعی دارند آن ها را عوض کنند.

از ارائه توصیه ای ناخواسته به مرد، این معنی استنباط می شود که او نمی داند چه بکند یا اینکه او نمی تواند به تنهایی آن را انجام دهد.

بیشتر مواقع زن فقط می خواهد مرد را در عواطف روزانه اش شریک بکند و همسرش، فکر می کند که با قطع کردن حرف او و پشت سر هم پیشنهاد راه حل دادن، کمکی به او می کند اما نمی داند که چرا همسرش از این کار او خشنود نمی شود.

فصل سوم: وقتی مرد به غارش می رود و زن با او حرف می زند

مریخی ها (مردان) برای بهتر شدن حالشان به غار خود پناه می برند تا مشکلاتشان را حل کنند و تسکین یابند.

ونوسی ها (زنان) برای تسکین حالشان گرد هم می آیند و صادقانه راجع به مشکلاتشان صحبت می کنند.

فصل چهارم: چگونه به جنس مخالف انگیزه بدهیم؟

مردها زمانی تحریک پذیر و توانا می شوند که احساس نمایند به آنها نیاز هست. زن ها زمانی تحریک پذیر و توانا می شوند که احساس دلبستگی بکنند و کسی به آنها آرامش بدهد.

فصل پنجم: گفت و گو به زبان های مختلف

هرگز نباید زن را به خاطر نیاز به اطمینان خاطر، محکومش کرد. همینطور هم نباید مرد را به خاطر نیاز به غارز رفتنش، محکوم کرد.

فصل ششم: مرد ها شبیه کش هستند

مرد برای کامل کردن استقلال و خود مختاری خود، عقب نشینی می کند. وقتی که کاملا به عقب کشیده می شود، بلافاصله مانند فنری بر می گردد. وقتی که کاملا فاصله گرفته و جدا شده است، ناگهان نیاز شدیدی به عشق و صمیمیت پیدا می کند و ناخودآگاه انگیزه ای در او به وجود می آید تا عشق خود را تقدیم کرده و عشقی را که نیازمند آن است، بگیرد.

فصل هفتم: زن ها شبیه موج هستند

شخصیت زن مانند موج بالا و پایین می رود. هنگامی که موج پایین می آید، وقت خانه تکانی احساساتش است.

مردها برای آزادی شان و زن ها برای ابراز ناراحتی شان، بحث می کنند. مردها نیاز به فضا دارند و زن ها نیاز به درک شدن.

مردان مریخی زنان ونوسی

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای زوج‌های جوان و تمام کسانی که قصد دارند وارد زندگی مشترک شوند، بسته‌ای کاربردی به‌حساب می‌آید. جان گری در مصاحبه‌ای می‌گوید هدف کتابش درست کردن مسیری برای کاهش تنش‌های یک رابطه‌ی عاشقانه است. بیان جان گری در کتاب، برخلاف عنوانش، جدی و علمی است و تمام سعی خود را برای آموزش مهارت‌های زندگی مشترک به کار بسته است. اگر به کتاب‌های سبک روان‌شناسی علاقه دارید و به دنبال افزایش مهارت های ارتباطی خود در زندگی هستید، قطعا کتاب «مردان مریخی، زنان ونوسی» یکی از بهترین پیشنهادها برای شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *