فناوری اطلاعات

آموزش فلش کردن گوشی های اندروییدی

منظور از فلش کردن گوشی نصب مجدد سیستم عامل بر روی آن است معمولا کاربرانی که بیش از یک سال از گوشی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید استفاده می کنند تجربه پایین آمدن سرعت دستگاه و یا هنگ کردن آن در فاصله های زمانی نسبتاً کوتاه را دارند البته این مشکل تنها در سیستم عامل اندروید نیست و کم یا زیاد در سیستم عامل های دیگر هم دیده می شود در صورتیکه دلیل مواجه با این مشکل به نرم افزار گوشی برگردد یکی از راه های حل این مشکل ریست کارخانه گوشی یا همان Reset Factory است اما اگر با انجام این کار مشکل برطرف نشد لازم است که سیستم عامل گوشی بطور کامل پاک شده و مجددا نصب گردد که به آن فلش می گویند از فلش می توان برای بروزرسانی نسخه سیستم عامل گوشی هم استفاده کرد گرچه در گوشی های دارای سیستم عامل اندروید امکان بروزرسانی سیستم عامل توسط خود کاربر و بدون نیاز به فلش کردن گوشی هم فراهم شده اما از طریق فلش کردن گوشی هم این کار را می توان انجام داد بروزرسانی سیستم عامل بستگی به مدل گوشی دارد که با توجه به مدل و سخت افزارهای موجود توانایی بروزرسانی تا چه نسخه ای را دارا می باشد که معمولا نسخه های موجود برای بروزرسانی برای هر گوشی دارای محدوده کوچکی است.
فلش کردن گوشی را می توان به عوض کردن ویندوز در کامپیوتر هم تشبیه کرد همانطور که می دانید وقتی شما یک ویندوز تازه بر روی کامپیوتر خود نصب می کنید در ابتدا سرعت ویندوز با توجه به سخت افزارهای موجود قابل قبول است اما با نصب نرم افزارهای مختلف و گذشت زمان به مرور سرعت کمتر می شود، ممکن است کامپیوتر شما ویروس بگیرد و حتی ممکن است منجر به هنگ کردن سیستم هم برسد در چنین مواقع که مشکل به نرم افزار سیستم بر می گردد با عوض کردن ویندوز میتوانید سیستم خود را به حالت اول خود برگردانید از طرفی می توانید با نصب ویندوز جدیدتر آن را به روز کنید.

روش اول
(این روش برای بیشتر گوشی های اندرویدی کار می کند)
1- گوشی را شارژ کنید تا حداقل 30 درصد باتری داشته باشد.
2- گوشی را خاموش کنید.
3- وقتی گوشی خاموش است، دکمه های Power و Volume Up را همزمان برای چند ثانیه نگه دارید.
4- منوی بوت اندروید ظاهر خواهد شد. مراحل را ادامه دهید تا گوشی Reset شود و بالا بیاید.

روش دوم
(اگر روش بالا روی گوشی شما کار نکرد)
1- گوشی را شارژ کنید تا حداقل 30 درصد باتری داشته باشد.
2- گوشی را خاموش کنید.
3- گوشی را روشن کنید. به محض اینکه چراغ آن روشن شد، دکمه Volume Up را چند بار پشت سر هم بزنید.
4- منوی بوت اندروید ظاهر خواهد شد. مراحل را ادامه دهید تا گوشی Reset شود و بالا بیاید.

توجه: در بعضی از گوشی های اندرویید کلید ولوم پایین این کاربرد را دارد.

توجه: هنگامی که وارد منو بوت لودر شدید کلیدها را رها کنید. 

توجه: اکنون شما می توانید با فشردن کلید های افزایش و کاهش صدا (ولوم بالا و پایین) در منوها حرکت کنید و گزینه Factory reset را با فشرن کلید پاور (خاموش و روشن کردن گوشی) انتخاب نمایید.

توجه: در بعضی از موارد با سفید شدن صفحه نمایش کلید Volume را رها کنید و همینطور برعکس کلید Power در صورتی که کلید مقابل را تا ظاهر شدن منو بوت لودر نگه داشته اید.

توجه: در موارد معدود فلش کردن با کلید های نوری و لمسی روی گوشی انجام می شود، بدین صورت که کلید برگشت یا هوم را همزمان با کلید پاور لمس کنید.

توجه: با این کار نرم افزار اندروید گوشی شما از اول نصب می شود و همه اطلاعات حذف می شوند و حافظه داخلی گوشی پاک خواهد شد. بنابراین اگر گوشی شما بالا می‌آید قبل از انجام Hard Reset یک بکاپ از اطلاعات مورد نیاز مثل دفترچه تلفن و عکس ها بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *