سبک زندگی

عجیب ترین آداب و رسوم در دنیا

آداب و رسوم عجیب در دنیا

رسم و رسوم های عجیب دنیا

یک سری از کشو‌ر‌ها در دنیا از قدیم ‌الایام به خاطر سنت ‌های عجیب و غریبشان مشهور بوده‌اند. گاهی وقت‌ها آنچنان این رسم و رسوم عجیب و غریب می شود که شاید از نظر بعضی از توریست‌ها تابو و غیر‌انسانی به نظر برسد. اما از نظر آن دسته از توریست‌هایی که به عمق ماجرا توجه می‌کنند و در جست‌و‌جوی معانی پنهان شده در هر باور و سنت بر‌می‌آیند، معمولا این سنت‌ها با تمام عجیب و غریب بودنشان جالب به نظر می رسد.

رسم زندگی کردن با مرده ها و رسم بریدن انگشت ها

قطع کردن انگشتیکی از عجیب ترین رسم و رسوم هایی که در دنیا وجود دارد، زندگی کردن با مردگان است که بیشتر در بعضی از قبایل کشور اندونزی به چشم می خورد. آن ها اجساد افرادی که دوست دارند را به جای این که دفن کنند، در خانه نگهداری می کنند. در کشور اندونزی قبیله ای به نام دنی وجود دارد که آن ها غم و اندوهشان از مرگ عزیزانشان را به نوع خاص جلوه می دهند. مرگ یکی از عزیزان خانواده های این قبیله هم از نظر روحی برای آن ها درد بزرگی است و هم آن ها غم و اندوهشان را با درد و رنج فیزیکی نشان می دهند. آن ها معمولا غمشان را با بریدن بعضی از انگشت هایشان نشان می دهند.

اهمیت محل نشستن در تاکسی در استرالیا و آمریکا

در استرالیا، وقتی تاکسی می‌گیرید، بهتر است صندلی جلو بنشینید. چون اگر عقب بنشینید، ممکن است به راننده بر بخورد. در مقابل، در آمریکا بهتر است صندلی عقب بنشینید، چون آمریکایی‌ها اهمیت زیادی به حفظ حریم شخصی می‌دهند.

پر کردن دندان عروس و داماد

در جزایر بالی یک مراسم عجیب و غریب وجود دارد که پیش از مراسم عروسی برای عروس و داماد انجام می شود. یکی از دندان های عروس و یکی از دندان ها داماد پر می شود. این کار برای این انجام می شود که نیروهای شیطانی و خصوصیت های اهریمنی همچون خشم، شهوت، عصبانیت، طمع و حسادت از جسم آن ها خارج شود.

پاشیدن دارچین به مجردها

در دانمارک، اگر کسی به ۲۵ سالگی برسد و هنوز ازدواج نکرده باشد، سر تا پایش را غرق دارچین می‌کنند. اگر هیچ تغییری رخ ندهد و شخص در ۳۰ سالگی هنوز هم مجرد باشد، این بار به او فلفل می‌پاشند.

خانم هایی که در هند با درخت ازدواج می کنند

دلیل این افراد این است که عقیده دارند خانم هایی که در ماه مارس متولد شده اند، نمی توانند زندگی خوب و خوشی داشته باشند که به این افراد منگلیک می گویند و فقط می توانند ازدواج های خاص داشته باشند. منگلیک ها قادر خواهند بود که تاثیر بد ماه تولد را با این ازدواج های عجیب از بین ببرند، اگرچه این شرایط برای این خانم ها سخت است، اما آنها برای اینکه از زندگی با یک انسان و شوهر معمولی ترس دارند، حاضرند که این کار را انجام دهند و به همین دلیل تصمیم می گیرند که برای جلوگیری از بدبختی با درخت ازدواج کنند تا نفرین ماه مارس از روی آنها برداشته شود و بعد از مراسم، درخت ها بریده می شوند و خانم های هندی از آن پس می توانند با مردان هم ازدواج کنند.

ازدواج-با-درخت

مردم استرالیا برای رای ندادن باید مبلغ پرداخت کنند

در حالی که در بسیاری از کشور ها مردم از نتیجه آراء معترض اند و مایلند که هر ساله در آن شرکت کنند، اما در کشور استرالیا کمی این موضوع متفاوت است. مردم در این کشور برای رای ندادن باید هزینه پرداخت کنند و این مبلغ به اندازه کافی زیاد است که مثلا در سال 2010، 6000 نفر در انتخابات شرکت نکردند و هر کدام مبلغ 26 دلار را پرداخت کردند.

استفاده نکردن از دستشویی بعد از ازدواج در اندونزی

در کشور اندونزی این فرهنگ وجود دارد که زوج تازه ازدواج کرده تا سه روز نباید به دسشویی بروند و اگر این کار را انجام دهند برایشان بد شانسی می آورد و به طوری که این زوج تحت نظر خانواده شان قرار می گیرند که مبادا این سنت را بشکنند، به همین دلیل هم آب و غذای بسیار کمی به آنها می دهند.

پوشیدن کلاه های بامزه توسط افراد مجرد در فرانسه

کلاه-های-بامزه

در فرانسه در 25 نوامبر، جشنی برگزار می شود که در آن دختران مجرد دعوت می شوند و در این جشن دختران مجردی که به سن 25 سال رسیده اند، کلاه های زرد و سبز با شکل های عجیب و غریب می پوشند و این کار باعث می شود که افراد از مجرد بودن خود خجالت بکشند و بتوانند این زندگی را در آغوش بگیرند.

رسم پولتاآبند

در آلمان خانواده عروس و داماد برای صرف شام دور هم جمع می‌شوند. تا اینجای این رسم چیز خاص و عجیبی ندارد اما رسم آلمانی‌ها برای ازدواج زمانی جالب می‌شود که خانواده عروس و داماد شروع به شکستن ظرف‌های چینی‌ می‌کنند. در نهایت پس از اینکه خانواده عروس و داماد تمامی ظروف چینی که دم دستشان بود را شکستند، نوبت عروس و داماد فرا می‌رسد تا تکه‌های ظرف‌های چینی را که به هر سمتی پرت شده را جمع کنند.

آیین رقص با مردگان در ماداگاسکار

آیین رقص با مردگاندر ماداگاسکار هر هفت سال یک بار، خانواده‌هایی که بضاعت مالی خوبی دارند، سفره‌ای می‌گسترانند و غذاهای خوشمزه و رنگ و وارنگ در این سفره پهن می‌کنند. سپس خانواده‌ها و وابستگان مردگان خود را دعوت می‌کنند و مراسمی عجیب با نام Famadihana را برگزار می‌کنند. ادای احترام از جانب زنده‌ها به مردگان در این مراسم از طریق اجرای رقص و پایکوبی صورت می‌گیرد و زنده‌ها با مرده‌ها می‌رقصند تا احترام خود را به آن‌ها ثابت کنند. گاهی اوقات نیز به مرده‌ها هدایایی داده می‌شود تا مهر و محبت زنده‌ها به مردگان ثابت شود. در این مراسم تنها باید رقص و شادی حکم‌فرما باشد و کسی حق ندارد گریه کند.

آب دهان انداختن در قبیله ماسای

قبیل ماسای در بخش هایی از تانزانیا و کنیا زندگی می‌کنند. آنها سنت عجیبی دارند که مربوط به مذهبشان می‌شود؛ آنها در تعطیلات مذهبی ‌شان روی بدن یکدیگر آب دهان می‌اندازند. طبق این رسم مردان قبیله یک نوزاد تازه به دنیا آمده را درمیان بازوهایشان می‌گیرند و مرتب رویش آب دهان می‌اندازند! آنها اعتقاد دارند اگر این کار را با بچه نکنند تا آخر عمرش بدشانسی خواهد آورد.

پرت کردن بچه

خانواده هایی که در Sholapur هندوستان زندگی می‌کنند آنها بچه هایشان را از تراس برج 50 فوتی به پایین پرت می‌کنند. البته مردمی‌ در پایین برج می‌نشینند و پارچه هایی را نگه می‌دارند، آنها وظیفه دارند که بچه را سالم بگیرند.

خودکشی در ژاپن

از بین رسوم عجیب و غریب باید به رسم چشم ‌بادامی‌ها هم اشاره کرد. ژاپنی‌ها رسومی به اسم بوشیدو و سپوکو دارند که راه خود را از گذشته به امروز باز کرده است. سپوکو خیلی عجیب‌تر بوده و یک نوع مراسم خودکشی است که جایگزین شکست می‌باشد. به اعتقاد ژاپنی‌ها خودکشی بهتر از تسلیم یا شکست است، به گونه ‌ای که شخص قبل از شکست یا تسلیم شمشیر را در شکم خود فرو می‌برد و خود را به آغوش مرگ می‌اندازد. رسم بوشیدو هم برای نشان دادن شجاعت، وفاداری و قدرت جنگجو بوده و هنوز هم در نقاط مختلف این کشور اجرا می‌شود.

خودکشی در ژاپن

دویدن به‌دنبال پنیر در شهر گلاستر انگلستان

شرکت کنندگان از صبح در محل برگزاری مسابقه حاضر می شوند . نزدیک ظهر حدود ساعت 12 این مسابقه آغاز می گردد . یک تکه پنیر از بالای تپه به سمت پایین غلتانده می شود و این شروع رقابت شرکت کنندگان است، شرکت کنندگان باید طول 90 متری این تپه را بپیمایند . اولین نفری که بتواند بعد از خط پایان پنیر را بگیرد ، برنده مسابقه می شود.

جشن سونگکران

جشن سوسنگرانهمان‌گونه که اشاره شد تایلندی‌ها رسم و رسومات جالب و مفرحی دارند و انصافاً باید گفت در بین این مراسم، جشن سونگکران یکی از شادترین جشن‌های مردمان کشور تایلند است. این مراسم که در روز اول سال نوی تایلندی‌ها مصادف با ۱۳ آوریل برگزار می‌شود مردم به خیابان‌ها می‌آیند و با هر چیزی که به دستشان می‌آید روی یکدیگر آب می‌ریزند تا از این طریق دل همدیگر را شاد کنند و تبریکی برای سال نو به همشهریان خود گفته باشند.

چند دقیقه نشستن قبل از مسافرت

اوکراینی‌ها رسم بسیار جالبی دارند و پس از اینکه تمامی اسباب خود را برای مسافرت بستند، باید حتماً چند دقیقه‌ای در کنار اعضای خانواده بنشینند. اهالی اوکراین بر این باور هستند که این کار برای مسافر شانس می‌آورد و مسافرت خوبی را تجربه خواهد کرد.

رسم حلقه انداختن دور گردن

یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا که بیشتر در تایلند و قبیله های آفریقایی و بخش هایی از ویتنام رواج دارد، فرهنگ حلقه انداختن دور گردن است. با توجه به مشاهدات و تحقیقاتی که در این زمینه شده مشخص شده که این حلقه ها به شکل فنر، از سن ۲ سالگی دور گردن خانم ها انداخته می شود، بعد از مدتی این حلقه ها باعث دراز شدن گردن می شود، در واقع از نظر مردم این قبایل، دراز بودن بیش از اندازه ی گردن یکی از نشانه های زیبایی است. اگر چه، خیلی ها با این نظر مخالفند و بر این باورند که این، یک رسم وحشتناک است که باید هر چه زودتر قدغن شود.

انداختن حلقه دور گردن

رسم حنا در کشور های اسلامی

شاید برایتان جالب باشد که رسم حنا گذاشتن کشورهای اسلامی از جمله کشور ما ایران، به نظر مردم دیگر کشورهای جهان رسم عجیب و غریبی است! همان رسمی که در روز حنابندان، فامیل عروس روی دست و پای عروس حنا می‌گذارند. همان طور که می‌دانید به عقیده ما ایرانیان این حنا گذاشتن باعث باروری و خوش‌شانسی عروس می‌شود. این رسم معمولا دو روز قبل از عروسی انجام می شود و درست آنقدری که سنت‌های مردم کشو‌ر‌های دیگر برای ما عجیب است، این رسم هم برای مردمان فرهنگ‌های دیگر عجیب به نظر می‌رسد.

رسم مودراس در میان هندویی ها و بودایی ها

مودراس نوعی یوگا محسوب می شود که در آن مردم آیین های هند و بودا دستانشان را به حالتی خاص در می آورند و به عقیده‌شان با این کار می‌توانند جریان زندگی را کنترل کنند. آن ها فکر می‌کنند که انرژی باعث می شود که تمرکزشان بالا بر‌‎د و در نتیجه توانایی‌های خاصی برای رسیدن به اهدافشان پیدا کنند و نیروهای ماورائی به کمکشان بیاید.

رسم مودراس در میان هندویی ها و بودایی ها

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *