مشاوره تحصیلی

سوالات متداول داوطلبان کنکور در دوران جمع بندی

سوال 1): من هنوز درس ها را تمام نکرده ام چگونه می توانم روش جمع بندی را اجرا کنم؟

پاسخ: اولاً زمان محدود است ثانیاً فراموش نکنید معنی جمع بندی این است که ابتدا درس هایی را که خوانده اید مرور کنید و سپس ( درصورتی که وقت کردید) برای دروس نخوانده، برنامه ریزی کنید.

 

سوال 2): چگونه مطمئن باشیم با این روش تمام کتاب ها دوره خواهند شد؟

پاسخ: دردوران جمع بندی هم ما درحال دوره کردن هستیم، اما فصل ها و صفحه های مهم کتاب ها دوره می شود، زیرا با انجام چند دوره تست و آزمون های سال های قبل تا حدود زیادی می توانیم مطمئن باشیم، اگرمبحث مهمی درکتاب ها بوده، درخلال این چند دوره آزمون مطرح شده است.

* ضمناً قرار نیست کارهای غیرممکن انجام دهید، می خواهید دریک فاصله ی زما نی محدود بهترین ودرست ترین کار را انجام دهید.

 

سوال 3): اگر نتیجه ی آزمون اولم خوب نشد آیا می توانم این روش را رها کنم؟

پاسخ: خیر. هدف اززدن تست مجموعه ای در ابتدا آموزش است نه سنجش، یعنی شما بتوانید با توجه به وضعیت خودتان برای چند روز باقی مانده تان برنامه ریزی کنید به عبارتی آزمون به شما کمک می کند بتوانید برای خودتان برنامه ی شخصی بهتری تنظیم کنید.

 

سوال 4): درزمان جمع بندی ما از همه ی زمانمان استفاده می‌کنیم. آیا لازم است باز هم با برنامه ریزی پیش برویم یعنی برنامه منظمی داشته باشیم؟

پاسخ: فراموش نکنید هنگامی که وقت شما کم وکارتان زیاد است، ضرورت داشتن یک برنامه منظم از هرزمان دیگری بیشتر است.

 

سوال 5): پس از هر آزمون برای چند روز باقی مانده از چه منابعی استفاده کنیم؟ آیا می توانیم یک بار تست های آزمون های قبلی را بزنیم

پاسخ؟ قراراست درزمان نظرگرفته شده برای هردرس بهترین کارممکن را انجام دهید و بهترین منبع را با توجه به وضعیت خود در آن درس انتخاب کنید. آزمون های قبلی هم ممکن است یکی از منابع شما باشد. دقت کنید برای هردرس و مبحث، منبعی ( وروشی) را انتخاب کنید که به شما کمک کند در آزمون بعدی کمی بهتر شوید.

 

سوال 6): برای مطالعه ی درس ها در فاصله ی 3 روزه وقت کم است. آیا می توان به جای مطالعه ی بعضی درس ها فقط تست کار کرد؟

پاسخ: شاید برای دروسی که قوی هستید بهترین کار ممکنتان تست زدن باشد ولی برای دروسی که نخوانده اید باید توجه داشته باشید که مراحل یادگیری 5 مرحله است وهیچ مرحله ای را نمی  توان جایگزین دیگری کرد وتا زمانی که روی مفاهیم کتاب وتمرین اشراف نداشته باشید تست زدن هیچ کمکی به شما نمی کند.

 

سوال7): با استفاده از روش جمع بندی چند بار می‌توانیم درس هارا دوره کنیم؟

پاسخ: مباحث مهم تر را به  دفعات مرور خواهید کرد. مثلاً اگر پس از اولین آزمون روی مبحث X تمرکز کنید، این مبحث درتمامی آزمون های بعدی که از خودتان می گیرید تکرار دوره می شود.

 

سوال 8): من قبل از عید خوب درس نخواندم ولی پس ازعید تلاشم را بیشتر کرده ام. آیا امکان دارد دردوران جمع بندی نواقص کارم را جبران کنم ودرس های عقب مانده را مطالعه کنم؟

پاسخ: بهتر نیست به جای فکر ودغدغه ی درس های عقب مانده، البته آن قسمت هایی را که قبلاً مطالعه کرده اید از آن خود کنید تا آرامش واطمینان بیشتری بیابید. زیرا درجلسه ی کنکور هیچ چیز ناراحت کننده تر از این نیست که شما سوالی را که قبلاً دیده اید ومطالعه کرده اید نتوانید پاسخ دهید. بنا براین به جای فکر کردن به دروس  عقب مانده، به این فکر کنید که چگونه می تو انید به حد ایده آل خودتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *