کتاب و فرهنگ

بابا لنگ دراز

●مقدمه‌ای دلنشین:

این خوشی‌های بزرگ نیست، که لذت‌بخش است بلکه مهم این است که آدم با چیزهای کوچک خوش باشد. راز خوشبختی را کشف کردم و آن این است که در لحظه زندگی کنید. اصلا افسوس گذشته را نخورید و نگران آینده هم نباشید، بلکه از حال حاضر بیشترین استفاده را ببرید. مثل کشاورزی است که دو نوع محصول طولانی مدت و سریع دارد و من تصمیم دارم از این به بعد فشرده و سریع زندگی کنم و از حال حاضرم لذت ببرم. قرار است از ثانیه به ثانیه آن لذت ببرم و این لذت را هم حس کنم. برخی از مردم اصلا زندگی نمی‌کنند، بلکه فقط مسابقه می‌دهند تا به هدفشان برسند.

و در راهشان آن‌قدر خسته و کوفته می‌شوند، که دیگر از زیبایی‌ها و آرامش مسیر غافل‌اند و در آخر هم می‌بینند که پیر و فرتوت شده‌اند. و دیگر رسیدن به هدف برایشان فرقی ندارد. من تصمیم دارم در مسیر زندگی از خوشی‌های کوچک لذت ببرم، حتی اگر یک نویسنده بزرگ نشوم. می‌بینید چقدر فلسفه‌دان خوبی شده‌ام؟
دوستدارتان جودی

●جودی ابوت؟!

مسلما همه شما اسم جودی ابوت را شنیده‌اید، بگذارید راهنماییتان کنم جودی همان جوروشا ابوت دوست داشتنی با موهای خوشرنگ است. که نامه‌های جذابش به بابالنگ دراز محوریت یک رمان دلنشین را تشکیل داده است. این نامه‌هایی که با صمیمیت هر چه تمام‌تر و سادگی و صداقت بیان می‌شوند، گاهی حاوی نکات آموزنده مثل سختی‌های زندگی کودکان بی‌سرپرست است. باید بدانید که این کتاب برانگیزاننده تحرکی برای بهبود وضعیت نگهداری از کودکان یتیم نیز بود. گاهی هم جمله های انگیزشی زیبایی به چشم می‌خورد که توانایی نویسنده را به خوبی به مخاطب می‌رساند. جودی درباره زندگی و کل فعالیت‌ها و روزمرگی‌هایش می‌نویسد. این نامه‌ها به خوبی ناراحتی و شادی قهرمان داستان را می‌رساند.

 

 

●درباره رمان بابالنگ دراز:

این داستان شامل نامه‌های یک‌طرفه جودی به فردی ناشناسی است، که او را تحت حمایت خود درآورده و جودی دختری که در یتیم‌خانه زندگی می‌کرد توسط این حامی به مدرسه خصوصی می‌رود. و در مدرسه به سختی تلاش می کند تا فاصله فرهنگی خود با جامعه پیرامونش را که ناشی از بزرگ شدن در انزوای پرورشگاه است، جبران کند.

جودی هیچ اطلاعی از این شخص ندارد حتی اسمش را نمی‌داند و فقط در یک نگاه از پشت سر دیده است، که همین باعث می‌شود آن شخص ناشناس حمایت کننده لقب بابا لنگ دراز را بگیرد.

در پایان، بابا لنگ دراز خود را معرفی می کند.

●جین وبستر را بیشتر بشناسیم:

۱. آلیس جین چندلر وبستر، مشهور به جین وبستر.

۲. بانوی رمان‌‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی.

۳. جین در خانواده‌ای بزرگ شد که ادبیات در آن جایگاه ویژه‌ای داشت.

۴. در دوران کودکی، تنها سرگرمی او خواندن کتاب بوده.

۵. او پس از اینکه دخترش را به دنیا آورد از دنیا رفت.

 

 

 

●دیگر آثار این نویسنده:

زمانی که پتی به دانشکده می‌رفت

پتی و پریسیلا

راز مزرعه چهار آبگیر

شاهدخت ویت

جری جوان

هیاهوی بسیار درباره پیتر

بابا لنگ دراز

دشمن عزیز

●جالب است بدانید:

این داستانی که هم به مرز پرفروش ترین کتاب ها رسید، بر اساس آن فیلمی تهیه گردید

که این فیلم هم مورد استقبال بسیار قرار گرفت.

● و در آخر بریده‌ی دیگری از متن رمان:

بابا لنگ دراز عزیزم
از تو آموختم زندگی چیزهایی نیست که جمع می کنیم،

زندگی قلب هایی است که جذب می‌کنیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *