وزن | 243 g |
---|---|
ابعاد | 21 × 14 × 1 cm |
نویسنده | دانکن کلارک |
مترجم | فهیمه فتحی |
ناشر | آتیسا |
موضوع | بازاریابی اینترنتی, چین, حراج اینترنتی, شرکت علی بابا |
نوع جلد | شومیز |
قطع | رقعی |
تعداد صفحات | 296 |
تعداد جلد | 1 |
شابک | 9786222891718 |
زبان | فارسی |
علی بابا شرکتی که جک ما تأسیس کرد نشر آتیسا
130,000 تومان
52,000 تومان
دانکن کلارک
علیبابا نامی غیرعادی برای یک شرکت چینی است. مؤسس آن، «جکما»، معلم سابق زبان انگلیسی است که تبدیل شدن او بهیک غول شرکتی دور از ذهن بود. اما خانهای که جک ساخت، خانهای برای بزرگترین فروشگاه مجازی دنیاست که خیلی زود از نظر مقدار فروش کالا از «والمارت» پیشی گرفت. علیبابا روش خرید چینیها را تغییر داده و دسترسی بهمحدوده و کیفیتی از محصولاتی را فراهم کرده که نسلهای قبلی فقط میتوانستند رؤیای آن را داشته باشند. علیبابا همانند آمازون در غرب، راحتی تحویل بهمنزل را برای میلیونها مصرفکننده بهارمغان آورده است. بازار تجارت الکترونیکی چین تفاوتهای بسیاری با آمریکا و سایر کشورهای غربی دارد و میراث دههها برنامهریزی دولتی و مؤسسات دولتی همچنان نقش مهمی در آن بازی میکنند. علیبابا بررسی کرد و از ناکارآمدیهایی که آنها ایجاد کرده بودند نخست در تجارت الکترونیکی و سپس در رسانهها و تأمین بودجه استفاده کرد. دیدگاه او برای شرکت -یا تلاشهای بشردوستانه او- اکنون بهچالشهای بزرگ چین در اصلاح سلامت، آموزش و راهکار او برای محیطزیست گسترش یافته است. اما کسبوکار اصلی امروز علیبابا همچنان تجارت الکترونیکی است، بازاری که بهخلق آن کمک کرد و در حال حاضر بر آن حکمفرماست. آیا فضای بیشتری برای رشد دارد؟ رقبا منتظرند. همچنین با دقت دولت چین را زیر نظر دارند. از آنجایی که علیبابا نسبت بهشرکتهای خصوصی دیگر قدرت بیشتری در بازار دارد، آیا جک میتواند دولت را سمت خود نگه دارد؟ این کتاب را انتشارات “آتیسا” منتشر کرده است و در فروشگاه اینترنتی کتاب هافکو به فروش می رسد.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.