سبک زندگی

زیبایی به شرط مرگ!

زیبایی

زیبایی چیست؟

زیبایی شناسی

زیبایی و زیبایی شناسی از دیدگاه هر کس به گونه ای متفاوت با دیگری است. در انسان گرایش به جمال و زیبایی، چه به معنی زیبایی دوستی و چه به معنی زیبایی آفرینی که هنر نامیده می شود، وجود دارد. انسان می خواهد لباسش زیبا باشد، اتاقش زیبا باشد، همچنین انسان از زیبایی های طبیعت لذت می برد، از طرفی دوست دارد زیبایی بیافریند، مثل مسئله هنر که خلق زیبایی است.  اگر چه علم استتیک یا زیبایی شناسی به طور مشخص در قرن بیستم مورد توجه قرار گرفته است ولی از زمان افلاطون به تعریف مقوله زیبایی پرداخته شده و پاسخ هایی چون وجود تناسب در موضوع و توانایی ایجاد لذت و احساس مطبوع و آرامش و شادی در مخاطب برای تعریف زیبایی داده شد.

ارسطو در پاسخ به این سوال که چرا انسان ها به زیبایی جسمی تمایل دارند می گوید هیچ کسی نمی تواند این سوال را مطرح کند مگر اینکه کور باشد. به عبارت ساده تر میل به زیبایی را چیزی می داند که نیازی به علت و توضیح ندارد به عبارت دیگر شاید زیبایی هر آن چیزی است که ما از آن خوشمان می آید به هر حال میل به زیبایی آنچنان است که در برخی قبایل صحرای کالاهاری حتی در دوران قحطی مردم از روغن برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند و در امریکا پولی که صرف امور مربوط به زیبایی می شود بیشتر از پولی است که به خدمات اجتماعی و تحصیل اختصاص داده می شود.

به دیگر سخن، «زیبایی»، همواره آماده ی باز تعریف است، حد و مرز نمی شناسد و قلمرو حضور و تجلی آن، بی نهایت است. «زیبایی» با ایستایی، ماندگاری و پایان، بیگانه بوده است.  زیبایی، واژه ای رازآلود و فریبنده چون عشق، حقیقت، عدالت و آزادی است که گر چه در برخورد نخست برای همگان ساده و بدیهی می نماید اما چون کاوش در معنا و مفهوم آن آغاز شود، دنیایی پر راز و رمز را می گشاید.

زیبایی جسمی:

مقوله زیبایی و اهمیت آن در حیات بشر بر کسی پوشیده نیست. تا جایی که حافظه تاریخ یاری می کند، انسانها همیشه به دنبال زیباتر بودن و حفظ زیبایی ظاهری بوده اند. متون دینی با تأیید این غریزه آدمی و با جمله معروف «ان ا… جمیل و یحب الجمال» مهر تأییدی بر زیبادوستی و زیباخواهی انسان نهاده و او را به داشتن ظاهری آراسته و پیراسته تشویق نموده است.

خود زشت بینی

 

سندروم خود زشت پنداری ، اختلال روانی است که در آن فرد خودزشت پندار تصور می کند که برخی از ویژگی های جسمانی او غیرطبیعی، بدون جذابیت یا حتی ناهنجار است در حالیکه عضو یا اندام مورد نظر طبیعی است یا در قیاس با عذابی که برای فرد ایجاد کرده، مسئله بسیار جزئی است.

شیوع خودزشت پنداری در دو جنس مذکر و مونث تقریبا یکسان است و حدود یک تا دو درصد ثبت شده است ؛ با این حال شیوع این بیماری ممکن است بیشتر از این باشد چون مبتلایان به این سندروم معمولا خود را از چشم دیگران مخفی می کنند و از پزشکان دیگری ( دندان پزشک ، جراح پلاستیک ) نیز برای حل این مشکل کمک میگیرند.

بی اشتهایی عصبی

بی اشتهایی عصبی

بی‌اشتهایی عصبی، یک اختلال تغذیه‌ای است که باعث می‌شود افراد در مورد وزن خود و غذایی که می‌خورند، وسواس فکری داشته باشند. افراد مبتلا به عارضه بی‌اشتهایی عصبی، سعی و کوشش فراوانی در جهت نگهداری وزنشان در محدوده خیلی پایین‌تر از میزانی که نسبت به سن و قدشان طبیعی است، می‌کنند. جهت جلوگیری از افزایش وزن و یا به منظور ادامه کاهش وزن، افراد مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی، ممکن است گرسنگی زیادی تحمل کنند و یا به حد افراط ورزش نمایند.

بیماری بولیمیا

بی اشتهایی عصبی

بیماری بولیمیا، یک اختلال خوردن جدی و تهدید کننده زندگی است. مبتلایان به بیماری بولیمیا ممکن است مخفیانه غذا بخورند، خوردن مقادیر زیادی غذا با از بین رفتن کنترل غذا خوردن و سپس پاکسازی ، سعی در خلاص شدن از کالری اضافی به روشی ناسالم دارند. برای خلاص شدن از کالری و جلوگیری از افزایش وزن، افراد مبتلا به بولیمیا ممکن است از روش های مختلفی استفاده کنند. به عنوان مثال، ممکن است استفراغ عمدی بعد از غذا یا  استفاده بیش از حد از ملین ها ، مکمل های کاهش وزن، ادرارآورها کنید. یا ممکن است از روش های دیگری برای خلاص شدن از کالری و جلوگیری از افزایش وزن مانند رژیم های غذایی سخت یا ورزش بیش از حد استفاده کنید.

عمل های خطرناک در جهان

لب های هلالی

در این عمل جراحی افرادی که لب های صاف دارند سراغ جراحان زیبایی می روند تا گوش لب ها را کشیده و حالتی خندان و هلالی به آن ها بدهد. این عمل جراحی که به لب های خندان نیز مشهور است این روزها طرفداران بسیاری در کره جنوبی پیدا کرده است.

تغییر رنگ چشم

یکی از عمل های جراحی که بسیاری را در دنیا تحت تاثیر خود قرار داده است عمل جراحی تغییر رنگ چشم است. در این عمل جراحی مایعی خاص که از جنس مواد تشکیل دهنده لنزهای خارجی هستند در چشم تزریق می شود و خیلی راحت رنگ آن را تغییر می دهد. این عمل جراحی حتی باعث می شود تا شما بتوانید رنگ قهوه ای چشمتان را به آبی تبدیل کنید. البته این نوع عمل جراحی گاهی بسیار خطرناک شده  و امکان نابینا کردن فرد را دارد.

افزایش قد با پلاتین

پزشکانی وجود دارند که ادعا می کنند می تواند با کارهای ابتکاری خاص، قد بیمارانشان را بکشند تا آن ها بلندتر به نظر بیایند. این عمل های جراحی عجیب، طوری طراحی شده که با ایجاد فاصله بین مفصل های زانو سعی می کند قد را بلندتر جلوه بدهد، آن هم در حالی که بین دو غضروف عملا هیچ چیز دیگری به جز پلاتین وجود ندارد!

عملی برای به دست آوردن خوش شانسی

برای بعضی از مردم خرافاتی، به خصوص آن هایی که در کشورهای شرقی زندگی می کنند و به فال دست معتقدند عمل کف دست یک کار معمول و جدی به حساب می آید.

به نظر ژاپنی ها، سرنوشت انسان از آغاز تا پایان روی کف دستش نقش بسته است، یکی از نکاتی که از نظر ژاپنی ها در کف دست هر کسی نقش بسته، میزان خوش شانسی و بدشانسی اوست. به همین دلیل هم هست که این آدم های خرافاتی سعی می کنند با روش هایی مثل تزریق مواد پلاستیکی روی خطوط کف دستشان، بیشتر عمر کنند.

عمل برداشتن دنده برای کمر باریک

در چند ماه اخیر یکی از عمل‌های زیبایی برداشتن دنده برای باریک شدن کمر و رسیدن به یک تناسب اندام نسبی است؛ غافل از اینکه این قبیل عمل‌ها آسیب‌های فراوانی ایجاد می‌کند؛ از جمله عفونت‌های داخلی و تروما (خون‌ریزی داخلی) که درمان فوق‌العاده سخت و گاها غیر ممکنی دارند و فرد را در آستانه از کار افتادن کلیه و دیالیز می‌کشاند. باید توجه داشت که طبق اناتومی بدن دنده آخر حفاظ کلیه است و در واقع جلوی هر گونه ضربه ای را می گیرد و با برداشتن آن کلیه فرد بسیار آسیب پذیر می شود تا جایی که زندگی وی را مختل می‌نماید.

خود زشت بینی

چرا جذابیت جسمانی را نباید با زیبایی اشتباه گرفت؟

بله ، تقریبا کلیه مردان در این مورد هم عقیده اند که یک دختر بسیار عادی می تواند با داشتن خصایص و جذابیت زنانه نظر مرد را به خود جلب نماید . این جذابیت زنانه ناشی از زیبایی اندام و طراوت جسمانی و روانی یک بدن سالم است . پس می توان چنین خلاصه نمود که زنانگی با وجود اینکه یک عامل مطلق جسمانی نیست مقدار زیادی به عوامل جسمانی بستگی دارد بطوریکه این عوامل توسط میزان استروژن در بدن تعیین می گردد .

زیباترین و زشت ترین مردم جهان

بر اساس يك نظرسنجي از سوي سايت مردمان زيبا، مردم انگليس، زشت‌ترين در دنيا هستند.

همچنين در اين سايت به اين موضوع اشاره شده است كه مردان سوئدي با داشتن 65 درصد آمار و زنان نروژي با 76 درصد جزو زيباترين‌ها در جهان محسوب مي‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *